آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

مضرات تلفن همراه

استفاده طولانی مدت از تلفن‌ همراه و احتمال ابتلا به سرطان

07/04/1390

گروه خبری

GSM: بر اساس گزارش تازه‌ای که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، استفاده طولانی مدت از تلفن‌های همراه ممکن است باعث بیماری سرطان در انسان شوند.
به گزارش فارس به نقل از تک تری، در این گزارش ادعا شده که استفاده طولانی مدت از تلفن همراه به سلامتی انسان زیان می رساند، هر چند در مورد ابعاد و پیامدهای دقیق این تاثیر بر روی سلامتی انسان هنوز اجماع نظری شکل نگرفته است.
البته در این گزارش تنها تلفن‌های همراه برای سلامتی مضر تشخیص داده نشده اند، بلکه ادعا شده تمامی ابزار ارتباطی بی سیم که از امواج مایکروویو برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند، برای سلامتی مضر هستند.
اگر چه تاکنون محققان دیگری هم در مورد اثرات خطرناک تلفن های همراه بر روی سلامتی انسان اظهار نظر کرده بودند، اما این اولین بار است که در گزارش یک موسسه معتبر وابسته به سازمان ملل به چنین نکته مهمی اشاره می شود.پیش از این آژانس بین المللی تحقیقات سرطان موسوم به IARC در جریان نشست خود در شهر لیون فرانسه به این نتیجه رسیده بود که میدان های الکترومغناطیسی ایجاد شده توسط ابزار الکترونیک بی سیم احتمالا سرطان زا هستند.
این تحقیق حاصل همکاری 31 متخصص از 14 کشور جهان بوده که یافته های خود را در جریان مطالعات طولانی به دست آورده اند. در جریان این تحقیقات که 10 سال به طول انجامیده از افرادی استفاده شده که هر روز به طور متوسط 30 دقیقه از تلفن همراه استفاده می کردند.
سازمان بهداشت جهانی به کاربران تلفن همراه استفاده کرده با استفاده از هندزفری سعی کنند کمتر در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی قرار بگیرن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد