آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

بالا بردن سرعت سیستم 4– بازدهی برنامه‌ها را بالا ببرید

4– بازدهی برنامه‌ها را بالا ببرید

می‌توانید سرعت برنامه را با تغییر اولویت پردازشی‌اش تغییر دهید. به‌عنوان مثال می‌خواهید یک فایل ‌RAR‌ حجیم را فشرده کنید و به حجم پردازشی زیادی نیاز دارید، می‌توانید با رفتن بهTask Manager ‌(‌فشردن کلیدهای ‌Ctrl+Alt+Delete)‌ و انتخاب تب ‌Processes‌ روی ‌WinRAR.exe‌ کلیک راست کنید و ‌Priority ‌‌آن را به ‌High‌ یا ‌RealTime‌ تغییر دهید تا کار شما سریع‌تر انجام شود.
5– میزکار را تمیز کنید

یه روز

یه روز ...  

  

  توی کوچه ی دلم    

  

فقط صدای تو میاد  

  

ادامه مطلب ...

بهبود سرعت کامپیوتر ۲

2– حافظه اصلی را خالی کنید

سرعت یک ماشین مستقیما به سرعت ‌RAM ‌ آن بستگی دارد. گاهی اوقات گمان می‌کنند که سرعت پردازنده مهم‌ترین عامل در سرعت یک کامپیوتر است. اگر حافظه کافی دارید اما به‌نظر می‌رسد که همیشه حافظه‌تان سنگین و پر است، از نرم‌افزارهای خالی کردن رم همانند ‌RamBooster‌ استفاده کنید. این برنامه‌ها به‌طور دائم حافظه را خالی می‌کنند و حتی می‌توانید میزان حافظه‌ای که می‌خواهید خالی شود را به آنها اعلام کنید

نکاتی برای بهبود سرعت ویندوز:۱

نکاتی برای بهبود سرعت ویندوز:

کاربران ویندوز، معمولا به‌دنبال این هستند که سرعت ویندوز خود را بیشتر کنند، این حس که چیزی در این میان اشتباه کار می‌کند که بازدهی سیستم پایین است، در مورد اکثر کاربران درست است. گاهی اوقات می‌توان با رعایت نکاتی سرعت سیستم را به‌مراتب بهتر کرد. با هم بخشی از این نکات را بررسی می‌کنیم.

 

1– برنامه‌های آغازین را کم کنید

وقتی ویندوز بالا می‌آید، تعداد زیادی از برنامه‌ها که به‌عنوان برنامه‌های آغازین ‌(Startup Programs)‌ شناخته می‌شوند، شروع به بارگذاری در حافظه می‌کنند و این باعث می‌شود از زمان بالا آمدن ویندوز تا زمان آماده شدن آن برای استفاده، وقت زیادی از شما تلف شود. ضمن‌آن‌که به هرحال این برنامه‌ها از حافظه اصلی تغذیه می‌کنند

سریعترین خودروی جهان را بشناسید:

سریعترین خودروی جهان را بشناسید:

 

خودروی جدید Bugatti Veyron با سرعتی برابر 431.304 کیلومتر بر ساعت عنوان سریعترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده است.

مدل جدید خودرویی که Super Sport عنوان گرفته است، رکورد پیشین سرعت خودروهای جهان که در سال 2007 توسط خودروی SSC Ultimate Aero در حدود 411 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده بود را شکست.

خودروی بوگاتی جدید طی آزمایشی پا را از حد انتظارات تیم مهندسان شرکت تولید کننده فراتر گذاشت و نشان داد بهبودهای ایجاد شده در این خودروهای مسابقه تاثیر چشمگیری بر روی سرعت آنها داشته است. تغییرات جدیدی که در این مدل خودرو نسبت به مدل قبلی ایجاد شده توانسته خروجی قدرت آن را از هزار و یک اسب بخار به هزار و 200 اسب بخار افزایش دهد.

در عین حال بدنه خودروی جدید باز طراحی شده و در ساخت آن از فیبرهای کربنی استفاده شده تا از وزن آن کاسته شود. به گفته مدیر مهندسان شرکت بوگاتی، در ابتدا انتظار می رفت سرعت این خودرودر حد 424 کیلومتر بر ساعت باشد اما نتایج تست سرعت خوشایند تر از حد انتظار بود.

تولید انبوه خودروی Super Sport در کنار مدل Veyron از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

آشنایی بیشتر با پورت Fire wire یا IEEE-1394 :

آشنایی بیشتر با پورت Fire wire یا IEEE-1394 :

 

طراح پورت USB چند هدف عملی در ذهن داشت که در نهایت به ساخت این پورت انجامید از آن جمله:

قیمت تمام شده پایین، بنابراین USB توانست در تجهیزات جانبی ارزان قیمت مانند موس، کی برد و جوی استیک ها مورد استفاده قرار گیرد.

-هزینه کم کابل رابط

-تعداد زیاد تجهیزاتی که می توان به این پورت متصل کرد.

-سرعت بالا که برای تجهیزاتی مانند پرینترها بسیار مفید بود.

هدف از طراحی این پورت جایگزینی آن با پورت های مختلف (پورت موازی، سریال پورت های مخصوص کی برد، موس و غیره) در کامپیوتر بوده است. با یک استاندارد ساده USB به سادگی به همه این اهداف دست پیدا کرد. و در آینده ای نه چندان دور کامپیوترهایی خواهیم داشت که در پشت آنها فقط چند پورت USB وجود داشته باشد. اما پورت Fire wire ابتدا بوسیله کمپانی Apple ابداع شد و بعدها با کد IEEE_1394 به عنوان یک پورت استاندارد شناخته شد. این پورت در حقیقت اهدافی مشابه USB را دنبال می کرد. اما تفاوت در این بود که IEEE_1394 اصولاً به گونه ای طراحی شده بود که برای دستگاههای با حجم اطلاعات بالا مناسب باشد. تجهیزاتی مانند camcorder, DVD player، دستگاههای صوتی دیجیتال برای این پورت بسیار مناسب بودند. USB و IEEE_1394 در چندین خصوصیت با یکدیگر تشابه و تفاوت دارند:

ــ IEEE_1394 و USB هر کدام یک باس سریال هستند که برای انتقال اطلاعات از یک جفت سیم به هم تابیده استفاده می کنند.

ــ سرعت انتقال اطلاعات پورت IEEE_1394 تا 400 مگابایت بر ثانیه می رسد. که البته پورت USB هم با استانداردهای جدید به کمی بیش از این سرعت رسیده است.

ــ می توان 127 دستگاه را به یک باس USB متصل کرد ولی این برای IEEE_1394 عدد 63 است.

ــ هر دوی USB وIEEE_1394 از مفهوم دستگاه آیزوکرونوس پشتیبانی می کنند. منظور از اصطلاح دستگاه آیزوکرونوس به دستگاهی گفته می شود که برای انتقال اطلاعات به مقدار مشخصی از پهنای باند احتیاج دارد. این قابلیت برای دستگاههای صوتی و تصویری دیجیتال عالی است.

ــ هر دوی USB و IEEE_1394 به شما اجازه می دهند در هر زمانی آنها را وصل یا قطع کنید.

بیشتر دوربین های دیجیتال یک پورت IEEE_1394 دارند. زمانیکه دوربین خود را با این پورت به کامیپیوتر وصل می کنید. نتیجه شگفت انگیز است. اگر نرم افزار مناسب را نصب کرده باشید با این پورت به راحتی و با وضوح دیجیتال بالا تصاویر و فیلم های خود را از دوربین دانلود خواهید کرد.

غیرفعال کردن قابلیت پیش نمایش پنجره ها در ویندوز ۷

غیرفعال کردن قابلیت پیش نمایش پنجره ها:

همان‌طور که می‌دانید یکی از مواردی که در ویندوز 7 توسعه داده شده قابلیت پیش‌نمایش پنجرهها با نگه داشتن موس بر روی هر آیکون در تسک‌بار است. در صورتی‌که به این قابلیت علاقه ندارید می‌توانید آن‌را غیرفعال کنید. بدین منظور ابتدا وارد منوی Start شوید، سپس عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.

در پنجره Group Policy در پنل سمت چپ، از User Configuration برروی Administrative Templates و سپس

Start Menu and Taskbar کلیک کنید. اکنون از پنل سمت راست، Turn off Taskbar Thumbnails را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه Disabled را انتخاب کرده و OK کنید. جهت فعال‌سازی مجدد کافی است همین مسیر را طی کنید و Enabled را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است قابلیت Thumbnail در ویندوز 7 در صورتی فعال خواهد شد که نمره‌ای که ویندوز به مجموعه سخت‌افزاری شما داده است بالای 3 باشد تا تم Aero فعال شود.

تبدیل ظاهر تسک‌بار ویندوز 7 به تسک‌بار ویندوز ویستا و XP

در صورتی‌که دوست دارید ظاهر تسک‌بار ویندوز 7 به ظاهر تسک‌بار در ویندوز ویستا شبیه شود یعنی در کنار آیکونها عنوان هرکدام نیز درج شود، بر روی فضای خالی از تسک‌بار راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. در گزینه Taskbar، گزینه Taskbar buttons را بر روی Combine when taskbar is full یا Never combine قرار دهید. همچنین تیک گزینه Use small icons را بزنید و OK کنید.
در صورتی که تمام برنامه
ها یا پنجرههای موجود در تسک‌بار را نیز Unpin
کنید دیگر ظاهر آن کاملا شبیه ویندوزهای گذشته می‌شود.
لازم به ذکر است می‌توانید این تسک‌بار را هم‌اکنون به حالت کلاسیک نیز تبدیل کنید. در صورتی‌که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ کلیک کنید و
Personalize را انتخاب کنید سپس قالب Windows Classic را انتخاب کنید.

اگر گوشی موبایلتان سرقت شد، چه باید بکنید؟

اگر گوشی موبایلتان سرقت شد، چه باید بکنید؟

مشترک می‌تواند در زمان به سرقت رفتن گوشی‌ و یا مفقود شدنش به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کرده و تقاضای خود را ارائه دهند که البته بهتر است کلانتری در همان محل به سرقت رفتن و یا مفقود شدن گوشی باشد و پس از آن از طریق مراجع قضایی موضوع را پی‌گیری کنند.

معمولا با تغییر شماره‌ سریال گوشی‌های به سرقت‌رفته و یا مفقود شده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد به‌طوری که امکان شناسایی و یا ردیابی آن‌ها از بین می‌رود اما در گوشی‌های نسل جدید که وارد بازار می‌شوند، امکان تغییر شماره سریال وجود نداشته و یا کار بسیار مشکلی است.

طبق اعلام گوشی‌های سرقت شده معمولا به فروش می‌رسند، بنابراین کارشناسان تاکید دارند که افراد باید در خرید گوشی‌ها دقت داشته باشند تا نسبت به خرید انواع معتبر و دارای شناسنامه اقدام کنند، زیرا در نهایت فردی که اینگونه گوشی را بدون فاکتور خریداری کرده، مقصر و مجرم شناخته می‌شود.

تغییر فونت پیش فرض در ورد

تغییر فونت پیش فرض در ورد:

خسته‌کننده‌ترین کار برای کسانی که با مایکروسافت ورد کار می‌کنند، تعیین فونت پیش‌فرض است. تعداد تکرار این عملیات به تعداد باز کردن سندهای خالی ورد و نوشتن مطلب جدید می‌رسد. برای اینکه از این کار عذاب‌آور رهایی پیدا کنید، با یک روش مفید و سریع فونت پیش‌فرض ورد را به روش زیر عوض می‌کنیم:‌

برای تغییر فونت در مایکروسافت ورد2007، روی جعبه کوچکی که در سمت چپ بخش فونت قرار دارد کلیک کنید (یا میانبر Ctrl+D) را بزنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فونت، روی دکمه Set as Default در پایین پنجره، سمت چپ کلیک کنید.

از شما پرسیده می‌شود که مایلید این تنظیمات پیش‌فرض باشد یا خیر. در ورد 2010، از شما می‌پرسد تنظیمات در این سند پیش‌فرض باشد یا در همه سندها؟ حالا هر موقع که ورد خود را باز کنید، تنظیمات فونت سند شما مطابق با نیاز شماست. بی‌شک می‌توانید با تکرار این قدم‌ها، دوباره فونت پیش‌فرض خود را تغییر دهید.

راه دیگری که برای تغییر فونت پیش‌فرض وجود دارد، تغییر فایل الگو است. این فایل همان فایلی است که ورد برای ایجاد سندهای جدید ایجاد می‌کند. برای ویرایش فایل Normal.dotm خود (الگوی پیش‌فرض)، روی نوار آدرس اکسپلورر ویندوز کلیک کرده و عبارت زیر را بنویسید:‌

%appdata%\Microsoft\Templates

فولدر الگوهای آفیس شما باز خواهد شد. کافی است روی فایل Normal.dotm کلیک راست کنید و آن را ویرایش کنید.

در پنجره‌ای که باز شد، دوباره فونت مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سپس آن را ذخیره کنید. اگر بخواهید تنظیمات پیش‌فرض ورد را برگردانید، تنها کافی است فایل Normal.dotm را حذف کنید. خود ورد اولین بار پس از اجرا شدن این فایل را ایجاد می‌کند

ویندوز ۸:

ویندوز ۸:

مایکروسافت هنوز به طور رسمی اخباری در مورد نسخه آتی سیستم‌عامل خود که فعلا با نام "ویندوز 8" شناخته می‌شود منتشر نکرده است، اما تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی علاقمند به محصولات مایکروسافت اطلاعات جدیدی از این سیستم‌عامل ارایه داده‌اند.

فرانسیسکو مارتین گارچیا در سایت اینترنتی Microsoft Journal Web تصاویر جدیدی از سیستم‌عامل "ویندوز 8" منتشر و روی آن مهر "محرمانه مایکروسافت" را زده است. از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در "ویندوز 8" به کار رفته است می‌توان به سیستم تشخیص چهره کاربر برای تصدیق رمز عبور و افزایش سرعت بالا آمدن سیستم عامل اشاره کرد.

تصاویر منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت می‌تواند از برخی قابلیت‌ها از جمله تصاویر سه‌بعدی، سیستم برقراری ارتباط بی‌سیم با گیرنده‌های تلویزیونی، ورودی USB 3.0 و سیستم ارتباطی بلوتوث 3.0 پشتیبانی کند.

قابلیت دیگری که در این سیستم‌عامل به کار رفته، فناوری هوشمندی است که می‌تواند نور مانیتور را به صورت خودکار بررسی کند و آن را تغییر دهد. مایکروسافت همچنین در حال تکمیل سیستمی است که به موجب آن رایانه می‌تواند ضمن بازشناسی برنامه‌های پیش‌فرض، فایل‌ها، تغییرات انجام شده و ابزارهای کاربر را حفظ کند.