آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

غیرفعال کردن قابلیت پیش نمایش پنجره ها در ویندوز ۷

غیرفعال کردن قابلیت پیش نمایش پنجره ها:

همان‌طور که می‌دانید یکی از مواردی که در ویندوز 7 توسعه داده شده قابلیت پیش‌نمایش پنجرهها با نگه داشتن موس بر روی هر آیکون در تسک‌بار است. در صورتی‌که به این قابلیت علاقه ندارید می‌توانید آن‌را غیرفعال کنید. بدین منظور ابتدا وارد منوی Start شوید، سپس عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.

در پنجره Group Policy در پنل سمت چپ، از User Configuration برروی Administrative Templates و سپس

Start Menu and Taskbar کلیک کنید. اکنون از پنل سمت راست، Turn off Taskbar Thumbnails را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه Disabled را انتخاب کرده و OK کنید. جهت فعال‌سازی مجدد کافی است همین مسیر را طی کنید و Enabled را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است قابلیت Thumbnail در ویندوز 7 در صورتی فعال خواهد شد که نمره‌ای که ویندوز به مجموعه سخت‌افزاری شما داده است بالای 3 باشد تا تم Aero فعال شود.

تبدیل ظاهر تسک‌بار ویندوز 7 به تسک‌بار ویندوز ویستا و XP

در صورتی‌که دوست دارید ظاهر تسک‌بار ویندوز 7 به ظاهر تسک‌بار در ویندوز ویستا شبیه شود یعنی در کنار آیکونها عنوان هرکدام نیز درج شود، بر روی فضای خالی از تسک‌بار راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. در گزینه Taskbar، گزینه Taskbar buttons را بر روی Combine when taskbar is full یا Never combine قرار دهید. همچنین تیک گزینه Use small icons را بزنید و OK کنید.
در صورتی که تمام برنامه
ها یا پنجرههای موجود در تسک‌بار را نیز Unpin
کنید دیگر ظاهر آن کاملا شبیه ویندوزهای گذشته می‌شود.
لازم به ذکر است می‌توانید این تسک‌بار را هم‌اکنون به حالت کلاسیک نیز تبدیل کنید. در صورتی‌که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ کلیک کنید و
Personalize را انتخاب کنید سپس قالب Windows Classic را انتخاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد