آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

آموزش و ترفند کامپیوتر ** Autodesk R **

آموزش و ترفند کامپیوتر

– میان‌برهای کیبورد و ماوس

1– میان‌برهای کیبورد و ماوس

  

هر فولدری که باز کنید و کلید ‌3 F‌ را بزنید، گزینه جستجو باز می‌شود و می‌توانید جستجو کنید.

کلیدهای ویندوز و ‌Tab‌ در ویندوز اکس‌پی، سراغ آیکن‌های دسکتاپ می‌رود، در ویندوزهای ویستا به بعد، حالت تعویض پنجره سه‌بعدی را می‌آورد.

اگر با کلیک راست یک فایل را انتخاب و به جایی دیگر بکشید، در این صورت وقتی کلیک را رها می‌کنید، یک منو باز می‌شود که از شما می‌پرسد با آن فایل چه کرد.

اگر بخواهید فایلی را درون فولدی بریزید که هم اکنون در میزکار شما به‌حالت ‌Minimized‌ است، کافی است فایل را بکشید و روی فولدر مینیمایز شده، چند لحظه‌ای مکث کنید. فولدر باز می‌شود و فایل را داخلش خواهید ریخت.

اگر میانبری را بکشید و بدون این‌که آن را بیندازید روی منوی استارت نگه دارید، گزینه استارت منو باز می‌شود و می‌توانید تا مقصد نهایی میانبر خود را هدایت کنید و در آن محل قرار دهید.

گاهی اوقات وقتی برنامه‌های زیادی دارید، گزینه ‌Alt+TAB‌ درست و حسابی کارنمی‌کند. دراین حالت بهتر است دکمه ویندوز را دوبار بزنید. ‌ برای بستن برنامه از میانبر ‌4Alt+F‌ می‌توانید استفاده کنید. اگر برنامه‌ای باز نباشد، ویندوزتان خاموش می‌شود.

بعداز این ‌که یک آیکن را انتخاب کردید، اگر به ‌جای ‌Enter‌، از‌Alt+Enter‌ استفاده کنید برنامه اجرا نمی‌شود و پنجره ‌Properties‌ رانشان می‌دهد.

برای مشاهده مشخصات سیستم، کافیست دکمه‌های ‌Start+Pause ‌‌را با هم بزنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد